Trudne rozmowy. Czyli jak radzić sobie z konfliktem i trudnym zachowaniem innych osób.

ADRESACI SZKOLENIA:

Warsztat skierowany jest do osób zainteresowanych zwiększeniem swoich zdolności komunikacyjnych podczas trudnych sytuacji. Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach, których praca w głównej mierze opiera się na kontakcie z drugim człowiekiem. Jest dla tych wszystkich, którzy chcą skutecznie komunikować się z innymi, by trudne relacje nie powodowały konfliktów, a prowadziły do konstruktywnego rozwiązania.

 

Korzyści dla uczestników:

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą:

– posiadali większe umiejętności radzenia sobie z trudnymi rozmowami,

– potrafili kontrolować własne negatywne reakcje emocjonalne,

– wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi reakcjami emocjonalnymi rozmówców,

– znali mechanizm działania stresu i jaki ma on wpływ na przebieg trudnej rozmowy,

– potrafili kontrolować rozmowę, aby przebiegała ona w pożądanym kierunku,

– wiedzieli jak rozmawiać z innymi w jasny i pozbawiony negatywnych komunikatów sposób.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

Badania pokazują, że ludzie dorośli najlepiej uczą się przez zaangażowanie i doświadczanie, dlatego to szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o metody pracy aktywizujące uczestników. Ćwiczenia, scenki, łamigłówki, gry i dyskusje, tego na pewno nie zabraknie podczas szkolenia. Takie podejście angażuje uczestników pozwalając im przećwiczyć i nabyć nowe umiejętności. Uczestnicy dodatkowo otrzymają materiały, w których znajdują się rozpisane tematy szkolenia wraz z konkretnymi przykładami jak można je zastosować w pracy. Wszystko to pozwala w pełni wykorzystać możliwości szkolenia, a także rozwinąć umiejętności niezbędne dla budowania dobrych relacji międzyludzkich.

 

9:00 – 10:30 BLOK I.  

Dlaczego rozmowy czasem bywają trudne?

Początek szkolenia to czas, w którym uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się jaki wpływ mają emocje na sposób komunikowania się. Czym jest „porwanie emocjonalne” i co zrobić żeby sobie z tym poradzić. Jaki wpływ na nasze reakcje ma budowa mózgu i dlaczego w konfliktowych sytuacjach tak trudno myśleć racjonalnie.

10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 12:00 BLOK II.

 Ja w trudnej sytuacji.

Podczas tego bloku uczestnicy przyjrzą się swoim własnym trudnym reakcjom w sytuacji napięcia. Jak działa na nich stres w trakcie trudnych rozmów? Co mogą zrobić by zachować samokontrolę własnych reakcji? Czym jest Ego Bólu i jaki ma wpływ na relacje międzyludzkie?

Dodatkowo podczas tego bloku uczestnicy poznają:

·       wpływ stresu na organizm,

·       sposoby redukcji stresu,

·       jak rozpoznać, że zbliża się sytuacja kryzysowa.

12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:30 BLOK III.

Trudne sytuację – świadome i właściwe reagowanie.

Podczas tego bloku uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się swojemu stylowi reagowania w sytuacjach konfliktowych. Co w przyszłości pozwoli im świadomie reagować podczas trudnych rozmów.  Uczestnicy poznają sposoby reagowania w przypadku poszczególnych typów osobowości swoich rozmówców. Dodatkowo osoby biorące udział w szkoleniu będą miały okazję poznać czym jest komunikacyjne aikido i jak je stosować. Od czego zależy opór w kontakcie z drugim człowiekiem i jak z nim pracować.

13:30 – 14:00 Dłuższa przerwa
14:00 – 16:00 BLOK IV.

Skuteczna komunikacja w przypadku trudnych sytuacji.

Podczas tego bloku uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się i przećwiczenia w praktyce skutecznych sposobów radzenia sobie z nietypowymi zachowaniami swoich rozmówców, tak by nie tracić z nimi dobrej relacji. Uczestnicy wspólnie z trenerem „wejdą w buty” swojego rozmówcy,  czyli sprawdzą jak wygląda jego sytuacja i jakie czynniki mają wpływ na jego postawę. W trakcie bloku uczestnicy przećwiczą techniki komunikacji w kontakcie z trudnym rozmówcą, takie jak:

·       stopniowanie reakcji;

·       z treści na proces;

·       podtrzymanie relacji;

·       schemat FUO;

·       komunikacja z rozmówcą niedającym dojść do słowa;

·       reagowanie na krytykę i atak werbalny;

Na zakończenie szkolenia uczestnicy wspólnie z trenerem poddadzą analizie przypadki pochodzące z ich życia zawodowego i sprawdzą jakie konkretne rozwiązania mogą zastosować.

 

Trenerzy

Admin bar avatar
Stanisław Zawacki

Obsługa Klienta, asertywność, komunikacja, mowa ciała, sprzedaż, motywacja, wystąpienia publiczne.

Nazywam się Stanisław Zawacki, jestem trenerem. Od ponad 9 lat zajmuję się szkoleniami i rozwojem organizacji. Moje początki to praca dla T-mobile, gdzie umacniałem potencjał pracowników i z sukcesem wprowadzałem efektywne metody sprzedaży i obsługi Klientów. W okresie od 2008 do 2016 roku współpracowałem z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. Gdzie prowadziłem cykliczne warsztaty dla osób korzystających z oferty urzędu. Obecnie szkole z umiejętności miękkich pracowników i kluczowych menedżerów z innogy Polska S.A., jednej z pięciu największych firm energetycznych w kraju, gdzie jestem trenerem wewnętrznym. Dodatkowo rozwijam własną działalność, współpracując z kilkoma firmami szkoleniowymi. Specjalizuję się w szkoleniach z komunikacji, asertywności, obsługi Klienta, sprzedaży, motywacji, budowania zespołu i wystąpień publicznych. Na sali szkoleniowej spędziłem ponad 750 dni. Posiadam bogate doświadczenie w szkoleniach dla biznesu i administracji państwowej, dzięki czemu znam charakter pracy i realia tych środowisk.

Zachęcam do odwiedzenia mojej stronie internetowej http://stanislawzawacki.pl