Trudne rozmowy. Czyli jak radzić sobie z konfliktem i trudnym zachowaniem innych osób.

Trudne rozmowy. Czyli jak radzić sobie z konfliktem i trudnym zachowaniem innych osób.

ADRESACI SZKOLENIA:

Warsztat skierowany jest do osób zainteresowanych zwiększeniem swoich zdolności komunikacyjnych podczas trudnych sytuacji. Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach, których praca w głównej mierze opiera się na kontakcie z drugim człowiekiem. Jest dla tych wszystkich, którzy chcą skutecznie komunikować się z innymi, by trudne relacje nie powodowały konfliktów, a prowadziły do konstruktywnego rozwiązania.

 

Korzyści dla uczestników:

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą:

– posiadali większe umiejętności radzenia sobie z trudnymi rozmowami,

– potrafili kontrolować własne negatywne reakcje emocjonalne,

– wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi reakcjami emocjonalnymi rozmówców,

– znali mechanizm działania stresu i jaki ma on wpływ na przebieg trudnej rozmowy,

– potrafili kontrolować rozmowę, aby przebiegała ona w pożądanym kierunku,

– wiedzieli jak rozmawiać z innymi w jasny i pozbawiony negatywnych komunikatów sposób.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

Badania pokazują, że ludzie dorośli najlepiej uczą się przez zaangażowanie i doświadczanie, dlatego to szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o metody pracy aktywizujące uczestników. Ćwiczenia, scenki, łamigłówki, gry i dyskusje, tego na pewno nie zabraknie podczas szkolenia. Takie podejście angażuje uczestników pozwalając im przećwiczyć i nabyć nowe umiejętności. Uczestnicy dodatkowo otrzymają materiały, w których znajdują się rozpisane tematy szkolenia wraz z konkretnymi przykładami jak można je zastosować w pracy. Wszystko to pozwala w pełni wykorzystać możliwości szkolenia, a także rozwinąć umiejętności niezbędne dla budowania dobrych relacji międzyludzkich.

 

9:00 – 10:30 BLOK I.  

Dlaczego rozmowy czasem bywają trudne?

Początek szkolenia to czas, w którym uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się jaki wpływ mają emocje na sposób komunikowania się. Czym jest „porwanie emocjonalne” i co zrobić żeby sobie z tym poradzić. Jaki wpływ na nasze reakcje ma budowa mózgu i dlaczego w konfliktowych sytuacjach tak trudno myśleć racjonalnie.

10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 12:00 BLOK II.

 Ja w trudnej sytuacji.

Podczas tego bloku uczestnicy przyjrzą się swoim własnym trudnym reakcjom w sytuacji napięcia. Jak działa na nich stres w trakcie trudnych rozmów? Co mogą zrobić by zachować samokontrolę własnych reakcji? Czym jest Ego Bólu i jaki ma wpływ na relacje międzyludzkie?

Dodatkowo podczas tego bloku uczestnicy poznają:

·       wpływ stresu na organizm,

·       sposoby redukcji stresu,

·       jak rozpoznać, że zbliża się sytuacja kryzysowa.

12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:30 BLOK III.

Trudne sytuację – świadome i właściwe reagowanie.

Podczas tego bloku uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się swojemu stylowi reagowania w sytuacjach konfliktowych. Co w przyszłości pozwoli im świadomie reagować podczas trudnych rozmów.  Uczestnicy poznają sposoby reagowania w przypadku poszczególnych typów osobowości swoich rozmówców. Dodatkowo osoby biorące udział w szkoleniu będą miały okazję poznać czym jest komunikacyjne aikido i jak je stosować. Od czego zależy opór w kontakcie z drugim człowiekiem i jak z nim pracować.

13:30 – 14:00 Dłuższa przerwa
14:00 – 16:00 BLOK IV.

Skuteczna komunikacja w przypadku trudnych sytuacji.

Podczas tego bloku uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się i przećwiczenia w praktyce skutecznych sposobów radzenia sobie z nietypowymi zachowaniami swoich rozmówców, tak by nie tracić z nimi dobrej relacji. Uczestnicy wspólnie z trenerem „wejdą w buty” swojego rozmówcy,  czyli sprawdzą jak wygląda jego sytuacja i jakie czynniki mają wpływ na jego postawę. W trakcie bloku uczestnicy przećwiczą techniki komunikacji w kontakcie z trudnym rozmówcą, takie jak:

·       stopniowanie reakcji;

·       z treści na proces;

·       podtrzymanie relacji;

·       schemat FUO;

·       komunikacja z rozmówcą niedającym dojść do słowa;

·       reagowanie na krytykę i atak werbalny;

Na zakończenie szkolenia uczestnicy wspólnie z trenerem poddadzą analizie przypadki pochodzące z ich życia zawodowego i sprawdzą jakie konkretne rozwiązania mogą zastosować.

 

Program kursu

Program kursu jest pusty

Trenerzy

Admin bar avatar
Stanisław Zawacki

Obsługa Klienta, asertywność, komunikacja, mowa ciała, sprzedaż, motywacja, wystąpienia publiczne.

Nazywam się Stanisław Zawacki, jestem trenerem. Od ponad 9 lat zajmuję się szkoleniami i rozwojem organizacji. Moje początki to praca dla T-mobile, gdzie umacniałem potencjał pracowników i z sukcesem wprowadzałem efektywne metody sprzedaży i obsługi Klientów. W okresie od 2008 do 2016 roku współpracowałem z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. Gdzie prowadziłem cykliczne warsztaty dla osób korzystających z oferty urzędu. Obecnie szkole z umiejętności miękkich pracowników i kluczowych menedżerów z innogy Polska S.A., jednej z pięciu największych firm energetycznych w kraju, gdzie jestem trenerem wewnętrznym. Dodatkowo rozwijam własną działalność, współpracując z kilkoma firmami szkoleniowymi. Specjalizuję się w szkoleniach z komunikacji, asertywności, obsługi Klienta, sprzedaży, motywacji, budowania zespołu i wystąpień publicznych. Na sali szkoleniowej spędziłem ponad 750 dni. Posiadam bogate doświadczenie w szkoleniach dla biznesu i administracji państwowej, dzięki czemu znam charakter pracy i realia tych środowisk.

Zachęcam do odwiedzenia mojej stronie internetowej http://stanislawzawacki.pl

Nie ma jeszcze komentarzy! Bądź pierwszym komentującym.

Dodaj komentarz