Pandemia koronawirusa postawiła urzędy w stan gotowości. Trzeba było zorganizować pracę zdalną, a do tego szybko informować mieszkańców o potencjalnym zagrożeniu i podjętych procedurach bezpieczeństwa. Osoby odpowiedzialne za komunikację samorządu z mieszkańcami stanęły przed trudnym wyzwaniem. W praktyce można sprowadzić je do pytania: jak redagować te trudne czy nieprzyjemne informacje, aby zamiast negatywnych emocji wzbudzić zaufanie i poparcie dla działań samorządów?
Ta odpowiedzialność spoczywa na pracownikach samorządów również dzisiaj.
Jak przygotować się do tej kryzysowej sytuacji?
Jak powinna wyglądać komunikacja z mieszkańcami?
Dr. Hab. Jacek Wasilewski i Grzegorz Tomaszewski, eksperci ds. komunikacji społecznej, chętnie dzielą się swoim doświadczeniem w pracy z samorządami. Przygotowują pracowników urzędów miast, gmin i powiatów do trudnego zadania komunikowania się z mieszkańcami w czasach pandemii.
- W imieniu gminy, miasta, powiatu redagujesz i publikujesz ważne informacje
do mieszkańców, w tym te na temat koronawirusa?
- Zastanawiasz się, jak je sformułować, aby były skuteczne i przystępne?
- Zależy Ci na tym, aby mieszkańcy czytali komunikaty urzędu zamiast zadawać wiele takich samych pytań?
- Masz wątpliwości, co przekazać, a co pominąć w sprawach, które budzą gorące dyskusje?
Część 1. Cztery kryteria efektywnej komunikacji. (60 minut)
Niezbędne kompendium efektywnej komunikacji. Specjaliści wskazują, na co zwrócić uwagę oraz czego unikać, aby wszelkie komunikaty były zrozumiałe i atrakcyjne dla odbiorców.
Uczestnicząc w webinarium, poznasz przykłady najczęstszych barier językowych. Nauczysz się tak redagować informacje do mieszkańców, aby ich czytelnicy od razu czuli się dobrze poinformowani. Dobrze zrozumiany przekaz pozwala odbiorcom właściwie działać na jego podstawie.
Część 2. Jak budować zaufanie i wspólnotę. (100 minut)
Szczegółowa analiza kilkunastu komunikatów skierowanych do mieszkańców, opublikowanych przez samorządy lokalne z całej Polski.
Dr hab. Jacek Wasilewski i Grzegorz Tomaszewski, odpowiadają na pytania:
- Skąd bierze się u czytelnika, który zapoznał się z oficjalnym komunikatem, zniechęcenie, frustracja czy postawa roszczeniowa w stosunku do urzędu miasta, gminy, starostwa i jak można to zmienić?
- Jak informować o zmianach (nowych przepisach, obowiązkach etc.), aby zmniejszyć ewentualny opór adresatów, a nawet zwiększyć liczbę zwolenników tych zmian?
- Jak wyrazić stanowisko urzędu miasta, gminy, powiatu w sprawach niejednoznacznych i złożonych, które budzą kontrowersje? Takich, które często są uzależnione od czynników zewnętrznych, poza wpływem samorządów lokalnych.
- Jak zachęcić mieszkańców do współdziałania w trudnych warunkach?
Weź udział w szkoleniu on-line pt.: „Komunikacja z mieszkańcami w czasach epidemii”. Językoznawca i specjalista od komunikacji: Jacek Wasilewski oraz dziennikarz i trener wystąpień publicznych: Grzegorz Tomaszewski – przedstawiają krok po kroku cztery kluczowe kryteria efektywnej komunikacji z mieszkańcami gmin, miast i powiatów.
Po złożeniu zamówienia, niezwłocznie je potwierdzimy i udostępnimy szkolenie na Państwa koncie na portalu. W formularzu zamówienia prosimy o podanie danych do faktury (za szkolenie płacicie Państwo dopiero na podstawie wystawionej i wysłanej faktury).