Jak budować dobre relacje z innymi ludźmi?

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie to przeznaczone jest dla ludzi, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w obszarze tworzenia dobrych relacji z innymi osobami z ich otoczenia. Zostało zaprojektowane z myślą o tych wszystkich, których praca opiera się na kontakcie z drugim człowiekiem czy to bezpośrednim czy pośrednim.

 

CElE SZKOLENIA:

Głównym celem szkolenia jest podniesienie jakości komunikacji z innymi osobami, tak by nawiązywać i utrzymywać relacje na jak najlepszym poziomie, po przez:

 

  • zwiększenie świadomości i kontroli nad tym jak się komunikujemy,
  • przećwiczenie technik pomagających osiągnąć jeszcze lepsze efekty
    w kontaktach międzyludzkich niż dotychczas,
  • określenie skutecznych strategii tworzenia dobrych relacji z innymi,
  • zapoznanie z metodami pomagającymi zniwelować liczbę konfliktów w relacjach.

 

 

Korzyści dla uczestników:

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:

– potrafią tworzyć dobre relacje w pracy i poza nią,

– wiedzą jak zapobiegać konfliktom w relacjach międzyludzkich,

– potrafią kontrolować emocje i prowadzić rozmowę w konstruktywnym kierunku,

– potrafią zidentyfikować potrzeby rozmówcy i wyjść im naprzeciw,

– potrafią swobodnie korzystać z odpowiednich technik zwiększających satysfakcję drugiej strony.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

Badania pokazują, że ludzie dorośli najlepiej uczą się przez zaangażowanie i doświadczanie, dlatego to szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o metody pracy aktywizujące uczestników. Ćwiczenia, scenki, łamigłówki, gry i dyskusje, tego na pewno nie zabraknie podczas szkolenia. Takie podejście angażuje uczestników pozwalając im przećwiczyć i nabyć nowe umiejętności. Uczestnicy dodatkowo otrzymają materiały, w których znajdują się rozpisane tematy szkolenia wraz z konkretnymi przykładami jak można je zastosować w pracy. Wszystko to pozwala w pełni wykorzystać możliwości szkolenia, a także rozwinąć umiejętności niezbędne dla budowania dobrych relacji międzyludzkich.

 

 

9:00 – 10:30 BLOK I.

Dobre relacje – od czego zacząć?

Początek szkolenia to czas w którym uczestnicy zapoznają się ze skutecznymi zasadami w komunikacji. Czyli z tym co robić, żeby inni odebrali nas jako osoby pomocne, przekonujące i godne pochwały. Podczas tego bloku uczestnicy przyjrzą się kim są ich rozmówcy  i czego od nich oczekują. Co wpływa na nich zachęcająco, a co odpychająco. Jak komunikaty wysyłane przez nas działają na innych.

10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 12:00 BLOK II.

Dopasowanie odpowiedniego stylu komunikacji
do rozmówcy.

Podczas tego bloku uczestnicy zapoznają się z:

  •  dopasowaniem, czyli budowaniem wstępu do dobrej relacji,
  • odpowiednimi stylami komunikacji do konkretnych typów osób,
  • analizą sposobów odbierania i przekazywania informacji przez konkretne typy rozmówców (4 typy ucha według typologii F. Schulza von Thuna).
12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:30 BLOK III.

Szersze spojrzenie na naszego rozmówcę.

Podczas tego bloku mówić będziemy między innymi o tym co daje „wejście w buty” naszego rozmówcy i dlaczego okazuje się to pomocne w nawiązywaniu dobrych relacji międzyludzkich. Podczas ćwiczenia SWOT uczestnicy określą swoje mocne i słabe strony w komunikacji z innymi osobami.

Dodatkowo uczestnicy szkolenia zapoznają się z niezwykle skuteczną metodą komunikacji opartej na potrzebach drugiej strony. Omówimy najważniejsze potrzeby i determinanty ludzkich zachowań. W trakcie trwania tego bloku uczestnicy przećwiczą podczas symulacji i na praktycznych przykładach komunikację opartą na potrzebach. Ten fragment szkolenia często jest dla wielu osób przełomem w ich sposobie porozumiewania się z innymi.

13:30 – 14:00 Dłuższa przerwa
14:00 – 16:00 BLOK IV.

Konflikt, podtrzymanie relacji, asertywność.

Podczas tego bloku  uczestnicy zapoznają się ze sposobami zapobiegania konfliktom oraz asertywnością opartą na podtrzymaniu relacji. Poruszone zostaną między innymi:

  • przyczyny powstawania konfliktów,
  • emocje w konflikcie,
  • komunikat Ja,
  • asertywne postawy,
  • asertywne prawa.

Dodatkowo uczestnicy będą mieli okazje do stworzenia konkretnych scenariuszy rozmów, które mogą wykorzystać w najczęściej pojawiających się sytuacjach, gdzie dobra relacja może być zagrożona.

 

Trenerzy

Admin bar avatar
Stanisław Zawacki

Obsługa Klienta, asertywność, komunikacja, mowa ciała, sprzedaż, motywacja, wystąpienia publiczne.

Nazywam się Stanisław Zawacki, jestem trenerem. Od ponad 9 lat zajmuję się szkoleniami i rozwojem organizacji. Moje początki to praca dla T-mobile, gdzie umacniałem potencjał pracowników i z sukcesem wprowadzałem efektywne metody sprzedaży i obsługi Klientów. W okresie od 2008 do 2016 roku współpracowałem z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. Gdzie prowadziłem cykliczne warsztaty dla osób korzystających z oferty urzędu. Obecnie szkole z umiejętności miękkich pracowników i kluczowych menedżerów z innogy Polska S.A., jednej z pięciu największych firm energetycznych w kraju, gdzie jestem trenerem wewnętrznym. Dodatkowo rozwijam własną działalność, współpracując z kilkoma firmami szkoleniowymi. Specjalizuję się w szkoleniach z komunikacji, asertywności, obsługi Klienta, sprzedaży, motywacji, budowania zespołu i wystąpień publicznych. Na sali szkoleniowej spędziłem ponad 750 dni. Posiadam bogate doświadczenie w szkoleniach dla biznesu i administracji państwowej, dzięki czemu znam charakter pracy i realia tych środowisk.

Zachęcam do odwiedzenia mojej stronie internetowej http://stanislawzawacki.pl